dilluns, 8 de juny del 2020

Activitats del 8 al 19 de juny

Us deixem la proposta d’activitats des del 8 fins al 19 de juny. Aquestes activitats són de caire lúdic i de realització online. No és necessari fer cap retorn d’aquestes activitats.
Esperem que us agradin!!


Català: JOCS LINGÜÍSTICS!! 

Joc 1: SEMPRE LA MATEIXA LLETRA
FIXA’T EN L’EXEMPLE I ESCRIU FRASES DE CINC PARAULES EN QUÈ TOTES COMENCIN AMB LA MATEIXA LLETRA. INTENTA-HO AMB LES LLETRES C, D, M i T.
EXEMPLE 
A: ANIREM A ANDORRA AVUI.
C: 
D:
M:
T:

Joc 2: AMB LA LLETRA L
COMPLETA ELS ESPAIS AMB LLETRES QUE FORMIN DEU PARAULES D’UNA SÍL·LABA ACABADES EN L



Joc 3: LA TORRE
COMPLETA LA TORRE AMB LES PARAULES CORRESPONENTS A LES DEFINICIONS SEGÜENTS:

Joc 4: L'ENIGMÀRIUS (DE L'ESCRIPTOR MÀRIUS SERRA)
EXEMPLE: PEÇA MÉS LENTA DE LA FERRETERIA. (6 LLETRES)
SOLUCIÓ: CARGOL
ENIGMES:
1-POT SER DE FUSTA,GIMNÀSTICA O DE MULTIPLICAR.(5 lletres)
2-DIA QUE SEMPRE TENIM A TOCAR DE DITS. (4 lletres)
3-L’ESTRI DE DIBUIX MÉS MUSICAL.(6 lletres)
4-L’INSTRUMENT NADALENC MÉS EXPLOSIU.(8 lletres)

Castellano:
Actividad 1
Enigmas lingüísticos

10 velas


Está un hombre cenando en una habitación con diez velas encendidas. Mientras cena, el viento sopla a través de la ventana y apaga 2. El hombre no le da importancia, pero cuando se apaga otra vela, cierra la ventana. Cuando termina de cenar, se va a acostar, dejando el resto de velas encendidas. Teniendo en cuenta que durante la noche no hay más viento ni ocurre nada en la habitación, ¿cuántas velas quedan a la mañana siguiente?

Mi Prima

Si se intercambian las dos cifras de la edad de mi prima, se obtiene justo el doble de la edad que ella tendrá el año que viene. ¿Qué edad tiene?


«Los extraterrestres».


Los extraterrestres están aterrizando en nuestro planeta. Quieren comprobar si somos merecedores de pertenecer a la Champion’s League Intergaláctica (CLI). Para ello tenemos que resolver una prueba de ingenio. Si no la superamos, convertirán la Tierra en una granja de champiñones. De momento, los extraterrestres se han llevado a su nave espacial a 10 personas de diversos sitios del planeta en representación de toda la Humanidad. El jefe marciano les dice:
“Os vamos a colocar a los 10 dentro de una habitación totalmente a oscuras, dispuestos en fila india, es decir, uno detrás de otro, y mirando todos en la misma dirección. Mientras la habitación esté a oscuras, en la cabeza de cada uno colocaremos un sombrero que podrá ser únicamente de colores rojo o azul. Entonces encenderemos la luz de la habitación, de forma que cada persona podrá ver a todas las que tiene delante y, por tanto, los sombreros de todas esas personas. Lo que no puede ver cada persona es el color del sombrero que le ha tocado. La distribución de los sombreros es al azar. Empezando por la última persona de la fila (décimo), tendréis que ir diciendo en voz alta y de forma clara el color de vuestro sombrero en cuanto se encienda la luz. Después hablará el noveno; después el octavo, etc. Ojo, eso es lo único que cada persona puede decir: “Mi sombrero es de color rojo”, o bien “mi sombrero es de color azul”. Nada más. Si la persona acierta, vivirán él y todos los cientos de millones que representa. Si la persona falla, él y todas las personas que representa se dedicarán a partir de entonces a cultivar champiñones.
Tenéis 24 horas para dar con una solución que salve a  la mayoría de vosotros.”
Como no puede ser de otra manera, pues nosotros claro que merecemos pertenecer ala CLI, nuestros representantes dieron con una solución que salva con absoluta seguridad a 9 de ellos. Y con suerte, a los 10.

Actividad 2
Responde a estos acertijos. Usa bien tu ingenio.

1. REFRANES ESCONDIDOS. La siglas E.B.C.N.E.M. esconden el refrán «En boca cerrada no entran moscas». ¿Qué refranes se esconden en las siguientes?
           a) A.L.O.L.P.C.
           b) E.C.D.H.C.D.P.
           c) M.V.P.E.M.Q.C.V.
           d) D.C.Q.A.Y.T.D.Q.E.
           e) T.V.E.C.A.L.F.Q.A.F.S.R.

2. SOBRE LAS PANVOCÁLICAS. Las palabras panvocálicas son las que usan las cinco vocales sin repetirlas: acuífero, aurífero, aguileño, eucalipto, orquídea, meditabundo, murciélago, conceptuáis, simultáneo, etc.
           ¿Puedes aumentar esta lista?

3. CUATRO VOCALES IGUALES. ¿Qué nombre propio femenino contiene solamente cuatro vocales y todas son iguales?

4. ARQUITECTURA ESCONDIDA. En la frase «Joven tan apuesto no he visto jamás» se encuentra escondida una ventana: «JoVEN TAN Apuesto no he visto jamás». ¿Qué otros elementos de la arquitectura de una casa se encuentran escondidos en las siguientes frases?
           a) Es mi culpa; si lloras tienes razón.
           b) Al poco me dormí, y soñé con una casa.
           c) Había un baobab añoso en el baño.
           d) Las redes van al agua, los peces a la cocina.

5.PALABRA OCULTA . Encuentre una palabra de cinco letras que tiene alguna en común con las siguientes palabras:
           3 letras en común y en su justo lugar con BORDE.
           2 letras en común una de ellas en su justo lugar y la otra no con MULTA.
           
6. SINÓNIMOS . Encuentra una palabra que signifique lo mismo que las dos que se indican:        SIMPLE - PEZ.
Encuentra una palabra que signifique lo mismo que las dos que se indican:  MINERAL - MONA.
Encuentra una palabra que signifique lo mismo que las dos que se indican: SALTO -LATA.

7. CAMBIO DE CAMBIO DE IDEA. Un joven recibe de su novia la siguiente carta: "Tengo que aclararte que yo no hablaba en serio cuando te escribí que no estaba bromeando sobre lo que te dije de reconsiderar mi decisión de no cambiar de idea. Y ahora sí que hablo en serio." ¿Va a cambiar la novia de idea o no?       

8.OCHO LETRAS Y CINCO VOCALES. ¿Qué palabras de ocho letras contienen las cinco vocales?

9. MÁS DE OCHO LETRAS Y CINCO VOCALES. ¿Qué palabras de más de ocho letras contienen las cinco vocales al menos?

10. NOMBRES PROPIOS CON CINCO VOCALES. Encontrar nombres propios, masculinos o femeninos, que contenga las cinco vocales.

Las respuestas las de las actividades se publicarán el día 19 de junio!!!

English: 
Review the contets you have worked during this year while you play all these different games! Click on the links below to start playing! Have fun!
Present simple
Present continuous
Verb To be in past
Past simple regular
Past simple irregular
Questions 1
Questions 2
The time
Secret word
Drag the words
  
Mates:
ACTIVITAT 1
  • Safari Matemàtic!
L'activitat consistiria en identificar i fotografiar, en diferents espais (casa, carrer, Gallecs, botigues, supermercats, natura...) objectes, formes, cossos... relacionats amb les Matemàtiques. Intenteu ser el més originals possible; cerqueu i cerqueu!

Per exemple:
  • Figures geomètriques: figures planes (triangles, quadrats, rectangles, circumferències...)
  • Línies rectes i línies corbes. Rectes paral·leles, secants i perpendicul·lars.
  • Cossos amb volum: cilindres, cubs, piràmides...
  • Descomptes amb percentatges en la restauració, les botigues, supermercats...
  • Altres idees vostres.
Les fotografies les heu d'enviar a ggl@escolacalmusic.cat. Cada alumne ha d'enviar un mínim de 3 fotografies i un màxim de 5. El retorn és opcional!

ACTIVITAT 2
  • Un truc matemàtic! 
Voleu guanyar sempre? Aquí us ensenyo un truc matemàtic per a que pugueu guanyar sempre als vostres pares, als vostres germans... Clica AQUÍ per veure'l! 
En compte de xocolatines, pots utilitzar un altre tipus de material: llapis, cigrons, cartes...

Molta sort!


ACTIVITAT 3

Per últim, us deixo un conjunt d'activitats online que són molt diverses, i on podeu practicar de tot una mica. Us recomano, entre totes, les següents:

- MATHS CILENIA (màxima dificultat, i les 4 operacions).


- BEAM (elaboració de diferents gràfics).


- JUGAR AL AJEDREZ (fer una partida a escacs)


Medi: 
ACTIVITAT 1
Realitza les següents activitats relacionades amb els Projectes que hem treballat durant aquest curs.
01 La cèl·lula
06 L'aparell reproductor
07 La reproducció i el creixement.

ACTIVITAT 2
Introducció
Els eminents empresaris Roca&Gómez són els propietaris d'una de les més famoses Agències de viatges de la ciutat de Barcelona.
Ara volen oferir a tots els turistes que vénen a la ciutat unes rutes per descobrir Antoni Gaudí. També tenen la intenció de canviar el nom de l'Agència de viatges.
En Marc Roca i en Gil Gómez són homes que creuen amb la gent jove i els hi agrada molt fer servir idees joves.
Us proposen que els ajudeu amb el nom i també en la confecció d'aquestes rutes turístiques...
Us animeu? Sí... doncs anem cap a les tasques!
Tasca
1.Buscar un nom per a l'Agència de viatges.
2.Fer un full de propaganda per repartir als turistes amb la ruta escollida, fotos dels monuments, informació històrica i manera d'arribar-hi... Fes volar la teva imaginació.
  1. Elaborar un recorregut per 4 monuments d'Antoni Gaudí a Barcelona. Hauràs d'utilitzar el Google Maps per representar aquest recorregut.
  2. Pots presentar document en format Word o bé realitzar un Powerpoint de 5 diapositives màxim.
Passos a seguir
Heu d'inventar un nom per a l'agència de viatges. Després, dissenya un logo per l'agència. Podeu fer-ho a mà, fer una foto, i enganxar-la al Word, sinó, pots utilitzar algunes aplicacions de dibuix (paint, etc.)
A continuació, haureu de buscar quatre monuments representatius d'Antoni Gaudí situats a Barcelona... Aquí trobareu totes les obres de Gaudí a Barcelona
Un cop hagis seleccionats els 4 monuments has de seleccionar una foto de cada monument, i acompanyar-la amb una breu explicació (nom, data de construcció, característiques de l'edifici i ubicació a Barcelona).
Per últim, escriviu la ruta amb els noms dels monuments escollits en un full Word, i finalment, crea el recorregut fent ús del Google Maps. Quan el tinguis, fes “recorte” o bé captura de pantalla, i enganxa la imatge en el document word de treball o bé en el teu Powerpoint.
L'entrega serà opcional i serà al Classroom de Medi i Valors en un espai anomenat "Barcelona turística"

Valors: 
Entra en la següent pàgina on trobaràs 35 curtmetratges. Has de visualitzar 6 d'ells, i escollir el que més t'agrada i dir perquè consideres important els valors que es treballen. Pots basar la teva explicació a partir d'exemples d'experiències o situacions pròpies que hagis viscut. 

La teva resposta ha de ser un comentari al bloc en aquesta publicació.


Música: Gaudeix practicant amb: 

Educació Física:
Per aquestes setmanes us passo un enllaç on trobareu uns reptes o challenges d'un minut. A veure quants sou capaços de superar, i quants punts feu en cada un d'ells. Podeu competir amb familiars vostres a veure qui en fa més, o companys de la classe, o amics. Adapteu les proves al vostre nivell, i amb el material que s'utilitza busqueu de similars en el cas de què no tingueu el que indica. Ànims i segur que passeu una bona estona intentant cada repte!

També us deixo un vídeo d'exercicis de fitness per mantenir-se en forma durant aquest estiu. Inclou un total de 10 animacions amb exercicis de tonificació general i un temporitzador de 45 segons d'activitat. Entre cada activitat teniu un descans de 15 segons. Podeu seleccionar el nombre d'activitats que vulgueu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada